Kulturní, společenské, sportovní akce v Hradci Králové a okolí

Kulturní akce - PF 2019

Probíhající soutěže

DOKTOR V NESNÁZÍCH

DOKTOR V NESNÁZÍCH

14. LEDNA 2019 V 19.00 HODIN, ADALBERTINUM, ČSA 300, HK

GABRIELA BEŇAČKOVÁ

GABRIELA BEŇAČKOVÁ

6. LEDNA 2019 V 19.00 HOD., ADALBERTINUM, ČSA 300, HK

THE WORLD FAMOUS GLENN MILLER ORCHESTRA

THE WORLD FAMOUS GLENN MILLER ORCHESTRA

9. LEDNA 2019 V 19.00 HODIN, KC ALDIS HRADEC KRÁLOVÉ

Kalendárium

 <  PROSINEC 2018  > 
POÚT STČT SOBNE
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Doporučujeme

PUCHOLT, Vladimír

zpět


PUCHOLT, Vladimír Vladimír PUCHOLT (* 30. 12. 1942 Praha)  – herec a lékař. Jako školák začal hrát dětské role ve filmu. Po dokončení gymnázia se rozhodoval mezi studiem medicíny, herectví a jazyků. Pro humanitní vzdělávání však neměl vhodné kádrové předpoklady, neboť jeho otec, bývalý advokát s vlastní prosperující praxí, skončil po roce 1948 jako nádeník a topič. Když nebyl přijat ani na DAMU, vyučil se spojovacím mechanikem v Tesle Karlín. K dalším hereckým zkouškám, při kterých již uspěl, ho obětavě připravoval L. Pešek. Po absolvování DAMU (1965) hrál dvě sezony v pražském Činoherním klubu, jehož poetika a inscenační styl, mající blízko k estetice film. nové vlny, plně korespondovaly s jeho autentickým, bezprostředním herectvím. Ačkoliv na jevišti nevytvořil mnoho rolí, každá z nich získala nádech legendy, ať už to byl Halibut v Menzelově inscenaci O’Caseyho frašky Pension pro svobodné pány, titulní hrdina ve Smočkově burleskní komedii Podivuhodné odpoledne dr. Zvonka Burkeho nebo Chlestakov v Kačerově nastudování Gogolova Revizora. Obdobné pozice dosáhl svými kreacemi na poli kinematografie, která ho navíc přiblížila celému světu. V době největších úspěchů a popularity, kdy ho kritika i diváci shodně považovali za nejslibnější herecký talent nastupující generace, k překvapení mnohých zcela rezignoval na uměleckou dráhu. Nejen únava, společenské a politické tlaky, jimž byl neustále vystavován, ale hlavně touha pomáhat nemocným lidem byla hlavním důvodem jeho odchodu do Velké Británie v červnu 1967. Nejprve se živil uklízením bytů a mytím výloh. Díky doporučení respektovaného film. režiséra Lindsaye Andersona, s nímž se spřátelil při natáčení filmu Lásky jedné plavovlásky, vystudoval s vyznamenáním medicínu na univerzitě v Sheffieldu (1968–1974). Sedm let pak působil jako dětský lékař v Anglii a od roku 1981 v Kanadě (1981–82 a od 1985 v Torontu, 1982–85 v severokanadském North Bay), kde dodnes pracuje jako šéflékař novorozeneckého oddělení torontské nemocnice a zároveň provozuje soukromou pediatrickou praxi. Ve filmu debutoval jako desetiletý hoch spolu se svou mladší sestrou Jarmilou v dětském příběhu režisérů Matějovského a Slavíčka Konec strašidel (1952). Následovala řada dalších, tu větších, tu epizodních chlapeckých rolí, z nichž zasluhují jmenovitě zmínit aspoň mladičký fotoamatér (jeho otce hrál V. Trégl) v Makovcově veselohře ze života svazarmovských parašutistů Návštěva z oblak (1955), žák Chocholka ve veselohře O. Lipského Vzorný kinematograf Haška Jaroslava (1955), hokejový rozhodčí v dětském filmu Čeňka Duby Brankář bydlí v naší ulici (1957), zámečnický učeň v Blumenfeldově detektivní komedii Kasaři (1958), kominík a učeň ve dvou povídkách čapkovského filmu O věcech nadpřirozených (1958) J. Krejčíka, Cyrilek Bureš v Novákově družstevnické moralitě Žalobníci (1960) a výrostek ve Valáškově Malém Bobšovi (1961). Ty všechny patřily k velmi nesmělým Pucholtovým hereckým začátkům. K nečekanému obratu došlo roku 1963, kdy byl oceněn Čestným uznáním na VI. dnech krátkého filmu v Karlových Varech za roli „chuligána s podmínkou“ Tondy Zemánka v tv. filmu Jiřího Sequense Šestý do party (1962). Téhož roku rozpoznal půvab jeho přirozeného herectví začínající režisér M. Forman a obsadil ho do role nedisciplinovaného hudebníka kolínské dechovky Vládi v první části filmu Konkurs (1963) nazvané Kdyby ty muziky nebyly. Zde se také poprvé Pucholt setkal s nehercem J. Vostrčilem v roli přísného kapelníka. Forman zhodnotil jeho herecké kvality i ve svých dalších filmech, díky nimž pronikl do mezinárodního povědomí. Nejdříve to byla úloha pomaleji myslícího zednického učně Čendy Semeráda, kamaráda titulního hrdiny (L. Jakim), v polodokumentaristickou metodou natočené komedii Černý Petr (1963). I když se jednalo o vedlejší, diametrálně odlišnou postavu od titulní postavy mladičkého učně v samoobsluze, některé jeho scény (na plovárně, na taneční zábavě s mistrem, setkání s Petrovým otcem, opět s J. Vostrčilem, při vracení vypůjčené dvacetikoruny) dodnes rezonují svou hereckou bezprostředností. Totéž platí i o jeho kreaci v hořké komedii Lásky jedné plavovlásky (1965), kde hrál lehkovážného klavíristu zájezdové skupiny Mildu, který se při účinkování na taneční zábavě v malém městě seznámil s plavovlasou dělnicí Andulou (H. Brejchová) a strávil s ní noc (nezapomenutelná „nahá“ scéna s roletou). Netušil, že po lásce hladovějící dívka se do něho opravdu hluboce zamiluje a přijede za ním do Prahy, kde teprve z nepříjemného rozhovoru s jeho rodiči (M. Ježková a J. Šebánek) pozná, že se opět zmýlila. Protikladem tohoto svůdnického typu byla úloha charakterního milovníka romantických rysů v dnes již klasickém muzikálu L. Rychmana Starci na chmelu (1964), příběhu lásky samotářského a hloubavého studenta Filipa a jeho sličné spolužačky Hanky (I. Pavlová), jejichž citové vzplanutí na chmelové brigádě má pro oba osudové následky. Po psychologické stránce zajímavou postavu sedmnáctiletého chuligána Jirky Kouby zvaného Žluťásek mu svěřil Ladislav Helge v dramatu První den mého syna (1964). Staršího dělníka, který se mu snažil v radosti nad narozením prvního syna pomoci z životní krize, hrál P. Kostka, Žluťáskovu slabošskou matku H. Kružíková a surového a bezohledného vůdce Žluťáskovy party L. Munzar. V Brynychově psychologickém filmu z vojenského prostředí Souhvězdí Panny (1965) mu připadla hezká postavička svobodníka Veleby zvaného Velebníček, staršího zdravotníka leteckého útvaru, který obětavě pomáhal při setkání mladé milenecké dvojice vojína Standy (J. Čáp) a jeho dívky (J. Obermaierová). Posledním filmem, v němž se před emigrací objevil na plátnech našich kin, byla veselohra J. Krejčíka Svatba jako řemen (1967). S J. Vostrčilem vytvořil dvojici příslušníků VB, vyšetřujících na malém městě případ údajného znásilnění prodavačky samoobsluhy slečny Haničky (I. Janžurová). Proti svému staršímu, klidnému, zkušenému a rozšafnému kolegovi vystupoval jako horlivý nováček, který pokazil, co jen mohl. V některých scénách přecházela komediálnost této postavy až do grotesky. Před kameru se Pucholt vrátil ještě dvakrát. Už jako student 1. ročníku medicíny vyhověl nabídce německého režiséra Petera Lilienthala, s nímž natočil v Berlíně historický film Malatesta (1969) o stejnojmenném italském vůdci londýnské anarchistické skupiny v roce 1910. Ztvárnění vedlejší role anarchisty Gardsteina mu vyneslo německou film. cenu. Po třicetileté pauze se pokusil nepříliš zdařile „vzkřísit“ jeho herectví režisér Vojtěch Jasný ve svém autobiograficky laděném poetickém snímku Návrat ztraceného ráje (1999). Pucholt v něm ztělesnil exulanta se symbolickým jménem Jan Poutník, režiséra a pedagoga newyorské umělecké školy, který se po čtvrt století vrací z New Yorku do rodného moravského městečka a přemýšlí o definitivním návratu, k němuž se však nakonec neodhodlá. Nejspíš ani samotný Pucholt již nezopakuje další herecký „comeback“. Jeho film. kariéra netrvala dlouho, nicméně výrazně obohatil škálu film. herectví 60. let minimálně tím, že přispěl k jeho zcivilnění svým spontánním, někdy až dojemně překotným projevem s přirozenou dikcí. Právě tím dodával punc věrohodnosti všem svým nedokonalým hrdinům, trochu neohrabaným, mnohdy váhavým a pochybujícím, někdy ale i roztomile vychytralým a poněkud sobeckým outsiderům, kteří v životě něco hledají a po něčem touží. Odzbrojovali svou bezelstnou upřímností, která nastavovala kruté zrcadlo ustrašené a prolhané morálce „socialistického“ Československa. Jeho složitý osud a vyhraněné názory přibližuje čtyřicetiminutový dokument Martina Slunéčka a Miloslava Šmídmajera Tři životy Vladimíra Pucholta (1996).
S LASKAVÝM SVOLENÍM PANA MILOŠE FIKEJZE
http://www.libri.cz/databaze/film/heslo/3922

Všichni dobří rodáci

JOSEF BEK

JOSEF BEK

Pepíček Bek! Oči dříve narozených dam se zastřou, rty potáhne zasněný úsměv, srdce začne prudčeji bít

JOSEF KNAP

JOSEF KNAP

Jestli se zajímáte o dlouho zapovězené české autory (Jan Čep, František Křelina, Jan Zahradníček), jsou texty Josefa Knapa určeny právě vám.

PAVEL GLOS

PAVEL GLOS

Dovedete si představit, že za promítání filmu o československém prezidentovi (!) přijdete o zaměstnání?

Čeští filmoví herci DLE MILOŠE FIKEJZE

RÁŽ, Vladimír

RÁŽ, Vladimír

Vladimír RÁŽ (* 1. 7. 1923 Nejdek, okres Karlovy Vary, † 4. 7. 2000 Praha) – herec;

RAŠILOV, Saša

RAŠILOV, Saša

Saša RAŠILOV vl. jm. Wenzel Rasch von Hessen (Václav Rasch z Hesenu)

RACEK, Ilja

RACEK, Ilja

Ilja RACEK (* 24. 6. 1930 Praha) – herec;

Knižní tipy

HUGH FIEDLER

HUGH FIEDLER

Kniha QUEEN: Rapsodie provádí čtenáře pozoruhodným a strhujícím příběhem britské legendy.

STROM ŽIVOTA NAŠÍ RODINY - Kniha pro zaznamenání rodokmenu a rodinné historie

STROM ŽIVOTA NAŠÍ RODINY
Kniha pro zaznamenání rodokmenu a rodinné historie

Strom života naší rodiny je originální knížka pro zaznamenání rodokmenu a rodinné historie.

JAN WERICH ZA OPONOU

JAN WERICH ZA OPONOU

Kniha Jan Werich za oponou přináší na tři stovky unikátních fotografií z rodinného archivu.

Hudební tipy

Iva Bittová - Kolednice

Iva Bittová
Kolednice


Kolednice

Originální zpracování vánočních písní a koled zpěvačkou a houslistkou, Ivou Bittovou, je opět dostupné.

BITTOVÁ, DUSILOVÁ, NAČEVA - Spolu (2018)

BITTOVÁ, DUSILOVÁ, NAČEVA
Spolu (2018)


Spolu (2018)

Tato kolekce CD + DVD obsahuje koncertní záznam, který zachycuje tři výjimečné zpěvačky...

THE MATADORS - Jubilejní edice 1968 - 2018

THE MATADORS
Jubilejní edice 1968 - 2018


Jubilejní edice 1968 - 2018

Druhé české beatové album znovu na CD a vinylu!

Hradecko

Varhanní koncert

Varhanní koncert v městské hudební síni v Hradci Králové.

Jaroslav Svěcený a Václav Uhlíř

Sváteční vánočně laděný dvojkoncert našich předních interpretů.

Tiskové zprávy

Dopolední představení v lednu

Dopolední představení v lednu

Dovolujeme si nabídnout všem našim malým a velkým divákům možnost navštívit i dopolední lednová představení.

FURIANTI - Ladislav Stroupežnický

FURIANTI
Ladislav Stroupežnický

„Pořád žvaníte o samosprávě a jedna ženská má víc rozumu, než vy všichni dohromady.“
22. prosince bude mít v Klicperově divadle premiéru realistické drama Ladislava Stroupežnického Furianti, které mělo premiéru roku 1887 v Národním divadle.

BESEDA X V LEDNU A V ÚNORU

BESEDA X V LEDNU A V ÚNORU

Klicperovo divadlo připravilo v rámci cyklu Beseda X pro své diváky další dvě představení, a to v lednu a v únoru. Chladné dlouhé zimní večery přijede prozářit divadlo Vosto5 se svým představením PROTON !!!

Kulturn akce - Adventni zpivani

Kalendárium

 <  PROSINEC 2018  > 
POÚT STČT SOBNE
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Připravované akce

Kulturní akce - Vánoce v katedrále 2018
Kulturní akce -  The Dire Straits Experience
Kulturní akce - Doktor v nesnázích
Kulturní akce - SVĚTOVÉ MUZIKÁLY
Kulturní akce - V Á N O C E   2 0 1 8   -  obrazy, grafika, plastiky
Kulturní akce - DIVADLO DRAK LABYRINT

Kulturní, společenské, sportovní akce v Hradci Králové a okolí

Kulturní akce v Hradci KrálovéHradecká a kulturní společnost s.r.o.

Elektronická podoba Kulturního měsíčníku města Hradce Králové GÉČKO je vydávána ve spolupráci s Hradeckou kulturní a vzdělávací společností.
Změna programů vyhrazena - Za obsah inzerátů odpovídá zadavatel
Použití jakýchkoliv údajů či obrazového doprovodu z těchto stránek možné výhradně se svolením redakce

Partneři

TOPlist TOPlist